Adwords to internetowa platforma reklamowa Google. Reklamy w jej zakresie są wyświetlane wśród zapytań wyszukiwania i na stronach internetowych. Kampanie adwords są określane jako wyszukiwanie płatne i pojawiają się u góry wyników wyszukiwania ze słowem „reklama”. Z racji tego, że są płatne, nie trzeba czekać aż na strona pozycjonowana na słowa kluczowe znajdzie się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. Będzie na szczycie Google tak długo, jak pozwala na to budżet. Utworzenie kampanii AdWords kosztuje tylko tyle, ile chcesz wydać i nie jest skomplikowane – dlatego również i małe biznesy mogą na tym skorzystać.
Wyszukiwanie bezpłatne a płatne
Organiczne wyszukiwanie jest określane przez algorytmy wyszukiwarek i na stronie Search Engine Optimization (SEO) jako nieopłacalne i naturalne rankingi. Strony internetowe poprawiają swoje rankingi organiczne, udowadniając, że są odpowiednie i dostarczają użytecznych treści konsumentom. Google wykorzystuje ponad 200 czynników do organicznego pozycjonowania witryn. Płatne wyszukiwanie działa w systemie licytacji (i jakości) w celu ustalenia, które wyniki są wyświetlane dla danych wyszukiwanych haseł. Algorytm ocenia reklamę pod kątem jej dopasowania do słowa kluczowego wyszukiwania, użyteczności, jakości i wprowadzonej maksymalnej stawki. Użytkownik Adwords płaci za każde kliknięcie, liczbę wyświetleń lub konwersji dostarczanych przez Adwords.
Dlaczego więc kampanie adwords dla małego biznesu?
Być może nie używasz Google Adwords, ale prawdopodobnie Twoja konkurencja to robi. AdWords zapewnia skalowalny sposób dotarcia do klientów i zwiększenia ruchu. Czasami można użyć większego budżetu, aby zwiększyć ruch i zmniejszyć go, gdy nie jest potrzebny. Konkurencyjna strategia marketingowa najczęściej obejmuje Google Adwords. Skuteczna płatna reklama zmusza Cię do oceny oferowanej wartości i kwoty, którą możesz wydać na pozyskanie nowych klientów i dlatego jest to pomysł na marketing, który powinna rozważyć nie tylko duża korporacja, ale również mała firma.