W ciągu ostatniej dekady treści wizualne zaczęły zastępować tekst i stały się głównym rodzajem treści w Internecie. W branży mody i sprzedaży detalicznej prowadzi to do ostrej i silnej konkurencji, która zmusza detalistów do znalezienia nowych sposobów dostosowania się do tych nowych trendów wyszukiwania, przy jednoczesnym lepszym zarabianiu na swoich wysiłkach i przekształcaniu przeglądarek w kupujących. Identyfikacja wizualna stanowi rozwiązanie tego problemu, a szczególne uznanie zyskuje właśnie w branży fashion.
Innowacje w identyfikacji wizualnej dla Twojej marki modowej
Dzięki takim rozwiązaniom ubrania z czasopism i reklam drukowanych stają się dostępne dla klientów. Aplikacje do rozpoznawania obrazów umożliwiają klientom zeskanowanie zdjęcia z magazynu o modzie lub reklamy drukowanej i natychmiastowe przejście do strony produktu, gdzie można kupić dokładnie ten produkt. Klienci mogą wreszcie zapomnieć o skanowaniu kodów QR, ręcznym wyszukiwaniu linków lub żmudnym wyszukiwaniu określonych marek lub opisywaniu ubrań w sklepie lub wyszukiwarce. Identyfikacja wizualna w nowoczesnej wersji to też fajny sposób na poszerzenie informacji o przedmiocie. Wszelkie treści drukowane mogą być łączone nie tylko ze stronami www, na których klient może kupić produkt, ale także z innymi rodzajami treści cyfrowych, takimi jak filmy, na których ubrania są prezentowane na modelu. Może to pomóc klientom lepiej poznać przedmiot i przekonać tych, którzy się wahają.
Identyfikacja wizualna marki to poprawa jakości wyszukiwania
Każdego dnia sprzedawcy detaliczni mody coraz częściej integrują funkcje wyszukiwania wizualnego z wykorzystywaniem tradycyjnych metod, takich jak wyszukiwanie tekstowe. Kupujący online mogą przesłać zdjęcie na stronę lub zrobić zdjęcie w aplikacji, aby w mgnieniu oka poszukać podobnych produktów w katalogu sprzedawcy. To toruje drogę do znacznie lepszego doświadczenia w odkrywaniu produktów, ponieważ kupujący nie muszą wędrować przez niekończące się podkategorie, aby znaleźć futrzany płaszcz w panterkę – zwłaszcza, że w wielu przypadkach mogą nawet nie wiedzieć, jak to się nazywa, czego szukają. To po prostu działa!